20 feb. 2012

I sjunde himlen....

är jag när maten smakar gott, när det är fint upplagt och dekorerat, när jag lägger hela min själ i det, när det är härliga färger som träffar hjärtat,,,,,

oj,oj, så god soppa på kronärtskocka, lök, sötpotatis, sparris, vitlök och färska kryddor( oregano och timjan ) jag gjorde igår.
Jättegod ......

Till kvällsmat idag gjorde jag quinoa/ sötpotatis vegobiffar.
Åh så goda, oj, oj, zuchini spagetti och svamp till.










Lätt kokot quinoa och sötpotatis till det rå hackad lök och vitlök,
färskpersilja, salt,peppar, koriander,cayennepeppar,
olivolja och lite bovetemjöl blandades ihop och formades till
burgare som lätt stektes i kokos fett.






Vego burgarna stektes lätt i kokos fett som
tål uppvärmningen upp till 190 grader utan att oxidera!





Soppan mixades slät och färska kryddor lades till vid
 mixningen för att bevara så mycket enzymer som möjligt!


Om en liten stund är det dax för ett yoga pass, en stor kopp rooibos te
efter det och sen blir det filmen Duplicity med Julia Roberts  ;)

Ha en trevlig måndag kväll ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack jag blir så glad för att just du lämnar en kommentar hos mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...